Rozměry rolovací garážová vrata Almerol
Pokud plánujete výměnu vrat nebo hledáte garážová vrata pro svou novou garáž, tak naším doporučením jsou garážová rolovací vrata Almerol. Díky jejich rolovací funkci, kdy se stahují do schránky a šetří prostor ve vaší garáži, můžete využít celou místnost naplno. Na rozdíl od vrat výklopných nebo sekčních vám nezaberou místo uvnitř garáže a vy tak můžete využít každý centimetr místa. Rolovací vrata jsou také řešením pro ty, kteří mají garáž menších rozměrů a nevědí, jak situaci řešit. Každý odborník vám jasně doporučí, že rolovací vrata jsou nejlepším řešením.
Hlavní benefit? Nezabírají prostor
Již jsme to přiblížili, ale pojďme se na to podívat zblízka. Rolovací vrata nezabírají prostor na stropě. Rolují se do schránky, přesně jako tomu je u rolet. Schránka je pak umístěna v nadpraží. Je tedy hned za otvorem, kde vcházíte do garáže, aby nebyla vidět. Pokud vám tedy v garáži vedou na stropě trubky, nebo jsou tam jakékoliv jiné předměty, nemusíte mít strach. Tento typ vrat nepotřebuje žádný zvláštní prostor, protože nezabírají žádné místo.
Všechny části rolovacích vrat jako schránka, vodící lišty a lamely mají hliníkový profil. Rolovací vrata jsou ideální pro privátní užití. Máte tedy vyhráno, pokud jste z těch, kteří vrata použijí párkrát denně. Můžeme s určitostí tvrdit, že tyto vrata nejsou vhodná do průmyslového provozu. Nejsou vyrobena pro nepřetržitý provoz, aby jimi například ještěrkáři projížděli padesátkrát denně.
Co se týká rozměrů, tak na jedné straně jsou skvělé pro malé garáže a na druhé straně jsou vhodná i pro garáže, kde parkujete například velké SUV. Můžeme si uvést modelový příklad.
Pokud ve své garáži parkujete nejprodávanější SUV roku 2021, což je Toyota Rav 4 a na střeše máte přidělanou nejprodávanější rakev, což je G3 Helios 480 Black, tak je výška vašeho auta lehce přes 2 metry.
Rolovací vrata se vyrábějí v maximální šíři 4,50 metru, plus 10 cm na každé straně pro vodící lištu a při maximální výšce 2,80 metru. Jak tedy vidíte, rolovací vrata mohou být v garáži, kde parkujete své SUV.
Jestliže se bavíme o malých garážích, tak si taktéž můžeme uvést malý příklad. Dříve se stavěly malé garáže, protože byly vyrobeny přesně na míru populárním vozům Škoda 1000 MB a Škoda 105. V takových případech byla výška garáže těsně pod 2 metry a šířka 2 metry. Pokud se tedy jako majitel nechcete zabývat drahou přestavbou garáže, tak jsou rolovací vrata přesně to, co hledáte, protože se vrata instalují zvenku. V garáži totiž nezbývá žádný prostor, protože dnešní auta jsou větších rozměrů a v garáží zbyde místo tak akorát pro automobil. Tento typ vrat je jediný, který tento problém dokáže vyřešit.
Volte světlé barvy a ovládání podle svého pohodlí
Ve standardu si pro lamely můžete vybrat mezi stříbrnou, bílou, šedou a světle béžovou barvou. Důvod, proč jsou to právě tyto světlé barvy, je nasnadě. Pokud byste zvolili jakoukoliv tmavou, tak je dost pravděpodobné, že dříve nebo později by došlo k oděrkám na lamelách. U tmavých barev jako je antracitová by takové oděrky byly mnohem více vidět. Tohoto rizika se u světlých barev nemusíte bát.
Vodící lišty a schránky pak mohou být vyrobeny v jiných barevných provedeních. Nabízí se tu světle hnědá, tmavě hnědá a právě antracitová. Vzhledem k tomu, že schránka je schována uvnitř, je tmavší barva vhodnější, protože nebude zbytečně výrazná.
Pokud se podíváme na ovládání, tak zde je výběr opravdu široký a záleží pouze na vás, čemu dáte přednost. Nejjednodušším ovládáním je klíčový spínač. Ten můžete vidět například v obchodních domech, kde je to velmi hojně využívané ovládání. Klíč se zastrčí do ovladače, který je přidělán na zdi, otočí se a vrata se dají do pohybu. Jsou taktéž vybaveny funkcí TOTMAN. To zajišťuje, že se vrata dají zastavit ještě před tím, než dojedou nahoru nebo dolu.
Druhou možností je vnitřní tlačítko. To je velmi vhodné pro menší sklady. Není ovšem úplně vhodné pokud si vrata chcete nechat instalovat do garáže.
Konečně třetí možností je poté dálkový ovladač. Vrata jsou vybaveny řídící jednotkou. Každý uživatel má následně ovladač a může si jich nechat vyrobit naprosto libovolný počet. Ve standardu se dává jeden, ale je pravidlem, že každý si nechá vyrobit minimálně dva. U tohoto typu ovládání je dobré myslet na zabezpečení, proto se doporučuje vybavit vrata fotobuňkou. Ta se instaluje v půlmetrové výšce na každé straně a mezi nimi je paprsek. Když vám tedy při pohybu vrat vběhne dovnitř dítě nebo pes, paprsek se přeruší a vrata se vrátí zpět. Pokud se rozhodnete tento typ bezpečnosti nevyužít je to pak na zodpovědnost každého majitele.
Taktéž je možné dálkové ovládání nastavit do režimu TOTMAN. Dokud budete ovladač držet spuštěný, tak se budou vrata pohybovat. Navíc pokud jsou vrata situována do ulice a nejdou plně zabezpečit, jsou vybaveny ještě dalším bezpečnostním prvkem. Na koncové gumě, respektive na koncové lamele je tzv. dotyková lišta. V momentě, kdy guma najede na překážku, tak se zmáčkne. V tu chvíli se přeruší paprsek a vrata se otevřou.
Myslete na nouzové ovládání
Naprosto ukázkovou situací je moment, kdy nejde proud. Tím pádem se vrata nedají otevřít. Pokud jsou vrata uvnitř a je k nim přístup z vnitřku garáže, tak se využívá tzv. NHK, což je nouzové ruční ovládání. K tomu je zapotřebí kliky, pomocí které můžeme s vraty manipulovat. Pokud do garáže nemáte přístup jinak než přes vrata, tak je nutné udělat průraz ven a zvenku na fasádě nainstalovat zámeček. Instaluje se ve výšce, kam se následně dostanete pomocí štaflí. Pokud byste se nechtěli obtěžovat se štaflemi, tak jde udělat spodní uzamčení. Uvnitř toho je táhlo se dvěma klouby a zámeček je instalován ve výši pasu.
To vše je nicméně naprosto bezpředmětné, pokud budete mít kliku v garáži a ne doma. Proto každý výrobce apeluje na zákazníka, aby pro kliku našel doma pěkné místo. Také se stává, že zákazníci kliku nechtějí. Bohužel pokud se následně ocitnou v situaci, kdy nebudou vrata fungovat, nejde tato instalace provést ex post a nikdo se nedostane do garáže ani z garáže.